Klubbholmen Lindskär

Ett stenkast från "sjö fyran". Se även sjökortet i Bildgalleriet

Klubbholmen Lindskär ligger söder om Aspöja i den Östgötska skärgården, närmare bestämt på latitud: N 58 23 25 E 16 58 40.

Alla är varmt välkomna att besöka klubbholmen. Vid bryggan ligger vi bara långsides om vi är själva annars är det obligatoriskt att ligga med nosen mot bryggan. Det är trevligare om alla får plats.

Detaljskiss på klubbholmen Lidskär, kartskissen är framtagen av Hydrographica. (Notera att bojarnas placering på deltaskissen inte överensstämmer exakt med verkligheten) Se även i bildgalleriet.

Klubbholmen har en brygga och det finns fem bojar som man kan förtöja i mot land (Berg) och mot bryggan eller svajankring. Med kan även använda eget ankare mot berg eller brygga. Ankarbotten är både bergig och dyig. Viken skyddar mot de flesta vindar men väst eller nordväst kan bli besvärande.

Se upp för grundområdena, så man håller koll på dessa när man angör brygga så man inte går för nära grundområdet.

På klubbholmen finns det bord med bänkar samt toalett. Omhändertagning av sopor och sugtömning av septiktank saknas varvid man får ta med dessa till en miljöstation i land.